De mogelijkheden van Twitter

Twitter adviesHoe zorg je als startende ondernemer dat je meer naamsbekendheid creëert op Twitter? En hoe houd je jouw volgers geïnteresseerd? No more chaos helpt je graag met een aantal handige tips! Twitter is een prachtig medium om in contact te komen met nieuwe klanten en/of opdrachtgevers, maar ook om het contact met je klanten goed te onderhouden. Zowel kleine als grote bedrijven maken gebruik van het grote publiek op Twitter. Al hun volgers zijn constant op de hoogte van veranderingen binnen deze bedrijven en voelen zich hierdoor dan ook meer verbonden met het bedrijf, zij hebben het gevoel dat zij de ondernemers écht “kennen”.

Profiel
Zorg ervoor dat je profiel dezelfde huisstijl krijgt als je website of bijvoorbeeld je winkel, op die manier ziet een consument direct of zij bij het juiste Twitter account aanwezig zijn.
Daarbij moet je er wel op letten dat het niet een chaos wordt. Er zijn een beperkt aantal mogelijkheden op Twitter, dus zoek van te voren goed uit wat deze mogelijkheden zijn zodat je een rustige uitstraling hebt in je profiel.

Contact
Twitter wordt nog vaker gebruikt qua updates dan Facebook, er wordt nog net niet verteld of een werknemer naar het toilet gaat, maar er worden constant berichten op “getweet”. Zorg er dus voor dat als je een Twitter account hebt je ook daadwerkelijk contact zoekt met je volgers. Dit kun je doen door een vraag te stellen, maar ook door te delen waarmee je op dat moment bezig bent. Zoals we al eerder aangaven, volgers houden er van betrokken te worden bij het bedrijf. Door het plaatsen van dagelijkse gebeurtenissen of waar mogelijk bijvoorbeeld een filmpje “behind the scènes” voelt de consument zich meer verbonden met het bedrijf.

Hashtags
Door het gebruik van hashtags oftewel “#” in je Tweets word je beter gevonden op Twitter. Je kunt deze hashtags zien als keywoorden die vertellen waar jouw bericht over gaat. Op Twitter kunnen mensen namelijk zoeken naar onderwerpen. Vergeet daarom niet bij belangrijke berichten deze hashtags in te vullen, hierdoor lezen meer mensen jouw berichten en is de kans groter dat je nieuwe volgers creëert.

Volgen
Zie je een potentiële klant voorbij komen op Twitter die jou nog niet volgt en wil je dat wel? Ook hier zijn er creatieve oplossingen om te zorgen dat deze klant jou leert kennen. Op het moment dat je meer volgers wilt genereren of bijvoorbeeld meer naamsbekendheid kun je de rollen namelijk omdraaien. Ga naar het profiel van de desbetreffende klant(en) en klik op volgen bij hen!
Wanneer jij jouw potentiële klant namelijk volgt zullen zij een melding krijgen van een nieuwe volger, de kans is groot dat deze mensen zullen gaan bekijken wie hen nu volgt. Vervolgens komen zij op jouw profiel pagina en lezen een aantal van jouw tweets. Hierdoor maken zij direct kennis met je naam, huisstijl en uiteraard je bezigheden. Vinden deze mensen jou interessant? Dan is één simpele druk op de knop voldoende om jou ook te volgen! Volgen de klanten je niet direct? Geen zorgen je hebt in ieder geval van je laten horen en dat creëert direct meer naamsbekendheid. Aandacht krijg je door te geven, dus blijf daarom vooral tweeten, laat zien wie je bent en waar je voor staat.